Alla inlägg under augusti 2008

Av cassiopeja - 15 augusti 2008 23:23


en irriterande sak är:


när ödet/slumpen dukar upp värsta möjligheten för en att göra något man längtat sååå mycket efter, och sopar helt undan hela skiten. innan man hinner upptäcka att möjligheten ens fanns där från början!


okej, kan ju tyckas att det var väl lika bra, bättre än att allt sopas undan efter att man upptäckt den. men nää, jag vill mena att det känns som att man hade kunnat påverka hela händelseförloppet om man hade vetat något innan.


fullständigt bortslösade tankecirklar.

spelar ju ingen roll längre.


det har varit en ganska bra dag idag ändå. kanske gjorde i:s sms imorse skillnaden. vem vet, vad det än var så är jag glad. orosmolnen är motade bortåt för ett tag, jag hoppas de inte återvänder.


natt i natt

Av cassiopeja - 14 augusti 2008 23:01


jag undrar om man kan känna av någons energi så pass att man vet om man ska höra av sig eller inte?


alltså det jag menar är: om person A är väldigt arg på person B, kan person B känna av det (utan att man haft någon kontakt alltså) och därmed hålla sig undan person A?

Av cassiopeja - 14 augusti 2008 22:09


eftersom jag klagat så ofantligt mycket så kommer här något så ovanligt som något som gör mig glad. inte något som sopar undan eländet jag går och släpar omkring på just för tillfället, men ändå något som gör mig lite glad.


ett: fick ett märkligt sms, som ledde till en märklig sms-konversation. var länge sedan jag alls talade med någon om sånt där, lite djupt grejs. och jag kände hur mycket jag saknat det. kanske en potentiell vän ändå?


två: de har tänt gatlyktorna här uppe på kullen. det har varit så nattsvart varendaste kväll, har man tittat ut så har man sett svart. lite obehagligt när man inte kan se om det står någon alldeles utanför och tittar in. men, nu är de tända som sagt. det gör mig glad och det känns som att världen där ute är lite närmare och mer levande än innan. dessutom betyder det att hösten officiellt är på intåg, även det något som gör mig lite glad.


så. glädje finns det alltid i tillvaron, om man bara letar lite, väl?

Av cassiopeja - 14 augusti 2008 20:22


för jag delar med mig.

satt och läste rockystrippar på dn.

citat rocky:


"Tror du snubben på hispan som tror han är Napoleon bryr sig om att han inte får lön för att styra Frankrike?"


MYCKET befogad fråga. klockrent bara.

Av cassiopeja - 14 augusti 2008 18:44


några väl valda gobitar från dagens spelningslista i ajpådden:


So what - Metallica

Take the long way home - Faithless

Walk idiot, walk - The Hives

A perfect lie - The Engine Room

New noise - Refused

The pretender - Foo Fighters

Wake up call - Maroon 5

Independent woman - Destiny's Child


ingen behöver fråga vilket mood jag är i.

hej då.

Av cassiopeja - 14 augusti 2008 12:32


ännu en dag utan det enda jag vill ha.

fuckfuckfuck.

snart blir det ett bryt, och då kommer allt.

jag hoppas ingen olämplig kommer i vägen för mitt bryt. risken är överhängande just nu. jag vet inte hur jag ska lösa detta.

mycket psykiskt plågsamt. att inte veta. att inte förstå.


hejdå.

Av cassiopeja - 13 augusti 2008 20:59


okej.

stark oro, som när som helst kan övergå i panik.

ilska, som mycket väl kan leda till en utskällning om fel person talar till mig.

dessa två stora känslor tillsammans med lite små stressorer och annat göttigt trampas just nu runt i en gröt i mitt huvud. denna gröt sätter P för alla planer på att sova i tid, träna, äta nyttigt och kliva upp tidigt. det är som att jag inte hinner med något av det för att jag är för upptagen att trampa gröten.

det suger. fett.


slutsats: all gröt är inte nyttig.


just nu längtar jag så hett efter något man sällan längtar efter.

jag är dessutom gode sugen på den där utskällningen.

för allas vår skull.

Av cassiopeja - 13 augusti 2008 18:58


det som somliga (kan hända även jag) inte riktigt förstår, är att man inte orkar skratta åt sig själv jämt.

ofta ja, men inte jämt.


mitt test blev stört. får göra om det en annan gång.

hej då.

Ovido - Quiz & Flashcards