Alla inlägg den 20 augusti 2008

Av cassiopeja - 20 augusti 2008 21:26


det fanns en tid när jag inte riktigt ville skriva om en särskild låt.

jag tänkte nämligen att det fanns en viss risk att personer (inga namn nämnda här inte) kunde tro att jag med låten ville säga något till/om dem.


jag tror att de tiderna nu är förbi där jag riskerar att någon tolkar in något sådant i det jag skriver. därför tänker jag NU tala om hur jääkla bra den låten är, och hur mycket jag tycker om den.


det kommer bara leda till nåt ont - markus krunegård och säkert!.


fullständigt underbar. de två tillsammans sen, det är lika magiskt som lasse w och idde schultz (stavning?). love it.


jag var inte duktig idag, nej jag var snarare oduktig.

men va tusan, får väl ta det en annan dag dårå.

nu ska jag titta på project runway, blir bra.


jag vill nog kramas lite.

jag vill nog lite mer än jag erkänner kanske?

hohoho. eller så inte...

vem vet, inte du, inte jag.


gokväller


en sak till.

det finns alla orsaker i världen att vara rädd.

kärlek kan göra så ont, till och med när man inte känner den själv.

huj. så ja, det är faktiskt inte konstigt att man är rädd. ju! 

Av cassiopeja - 20 augusti 2008 16:41


nä, inte fan tänker jag börja skölja näsan!


satt och tittade på videoklipp med olika övningar för att träna magen, rumpan och lite allmäna hälsotips. ett av dessa hälsotips var alltså att skölja igenom näsan, med en nässköljningskanna. okej, det ÄR säkert bra och nyttigt, men någon måtta får det vara. jag kommer nog aldrig riktigt förstå dem som till varje pris vill undvika allt vad bakterier och sjukdomar heter. jag säger inte att jag vill vara sjuk, absolut inte. men, jag tror faktiskt att man måste vara LITE sjuk någongång ibland om man ska ha ett stark immunförsvar. jag kan ju ha fel, är inte kunnig när det gäller sådant. men tro måste man ju få göra ändå va.


helt allvarligt så känner jag av höstens närmande. jag älskar nog faktiskt hösten, det kan inte hjälpas. hösten är helt lovely. jag älskar vår, sommar och vinter också. men tror inte att jag är fullt så förtjust i de årstiderna som hösten. våren och sommaren skapar så mycket förväntningar och därmed också så mycket större chanser till besvikelse. vintern är ju aldrig BARA bra, den är ju jäkla jobbig och lång också. hösten skapar inga större förväntningar, men den är ändå sällan riktigt jobbig vädermässigt. helt bra med andra ord. bara för det så blir väl hösten som kommer pissig, hell yeah.


woohoo, mnk tillbaka! härliga tider. p3, nu. 


nu snart ska jag tillaga två st kycklingfiléer, middag.

undrar om jag ska fara på en tur ikväll, eller om jag ska nöja mig med dagens promenix. kanelbullen kanske borde jobbas bort...iofs. hmhmhm.

vara duktig lina? jooo, kom igen nu! mmm, ja kanske.


hej hej, hemskt mycket hej

Ovido - Quiz & Flashcards