Alla inlägg den 16 augusti 2008

Av cassiopeja - 16 augusti 2008 00:24


jag har en så fin bakgrund på mitt desktop. det är en bild av ett av banksy's verk. det är en flicka, hon har tappat sin ballong och hon springer efter den. ballongen har formen av ett hjärta och är väldigt röd.


i andra änden av bilden står det skriver på väggen: "there is always hope"

det är en så vacker bild. flickans ballong betyder så mycket mer än en ballong (iaf enligt min tolkning), och hon springer efter den, dvs. hon har inte gett upp hoppet. ett verk som inger hopp kort sagt.


har hört talas om banksy via klasskamrater och tog reda på mer här om veckan. jag blev oerhört imponerad, det han (eller hon, vem tusan vet?) gör är genialiskt. me like big time.


så fort jag tittar på bilden en liiite längre stund så kommer budskapet innanför skinnet på mig igen och så känner jag mig lite mer hoppfull.

det är stärkande.


den här sommaren har varit en av de mest förvirrande somrar jag haft på länge. känner mig lite lätt upp-och-ner vänd och omskakad. snart kan jag inte skriva ett enda ord till om det, för det står mig upp i halsen. snart är gränsen nådd och då bryts allt, jag tar paus och ägnar mig åt enbart grubblerier i huvudet eller i samråd med andra. då får bloggen stryka på foten en stund. inte riktigt än, men snart.


dessutom, mitt nygamla projekt: jag är bra, jag duger och jag är fan bra! 

Ovido - Quiz & Flashcards