Alla inlägg den 7 augusti 2008

Av cassiopeja - 7 augusti 2008 22:39


hoja.

jag har varit fröken duktig och joggat ikväll. liiten guldstjärna i kanten tycker jag. men nu måste jag ju duscha, det är ytterst jobbigt.

tyvärr är det ytterst äcklopäcklo att gå och lägga sig så här svettig. det finns med andra ord inga alternativ. hey ho.


uuuh. 


detta är soft. jag sitter i köket (vaarföör är kök alltid så trevliga att sitta i?) och bloggar, ska dricka lite te och så lyssnar jag på karlavagnen. så mysigt så det borde kosta pengar. eller, det skulle KUNNA kosta pengar, det BORDE inte. de talar om 80-talet i karlavagnen. en fin tid, jag blev till. hihi.


tror inte ens jag orkar försöka mig på något vanligt inlägg. detta är nog allt jag säger idag. det var det.


nattinatt


Av cassiopeja - 7 augusti 2008 19:02


har DU inte läst paulo coelho än, så gör det snarast.


"När allt kommer omkring, vad är lyckan?

Kärlek, svarar man. Men kärleken för inte med sig och har aldrig fört med sig någon lycka. Snarare tvärtom, den är en ständig ångest, ett slagfält, otaliga vaknätter då man undrar om man har valt rätt. Den sanna kärleken består av extas och lidande."


från "Häxan från Portabello".

detta är spännande. jag vill nog införa mer tankar av det slaget i mitt liv.

leta glädjen istället för lyckan. låter mycket sweet.


så, det är it.

Ovido - Quiz & Flashcards