Alla inlägg den 17 augusti 2008

Av cassiopeja - 17 augusti 2008 20:50


jäklar vad man kan bli irriterad helt plötsligt.
för något som ligger och pyr, och så ger man sig själv lov att bli sur.

och då tar det hus i h-vetet som man brukar säga.

då släpper man hela den uppdämda irritationen lös och så är stormen i tekoppen ett faktum. lovely ändå.


jag ska posta ett brev. lovely även det, not.

lägger ner plugget nu. återupptar det väl imorgon och hoppas på lite god tur.


hejhejdådå

Av cassiopeja - 17 augusti 2008 17:15


attans järnspikar. det går inge vidare för mitt lag.

jag har inte ätit något än.

däremot har jag spillt bort ännu en bra stund i telefon.

well, well, jag är ingen stjärna i disciplinsporter så mycket är säkert.


men nu jäklar mat, annars blir jag otrevlig.

tjing!

Av cassiopeja - 17 augusti 2008 15:35


ja, det går..sådär. gick ganska fint, med endast några få fejsbokande pauser. inte farligt alls faktiskt. men så kom jag ihåg vad jag drömt i natt och började sakna mina syskon så sjuuukt. var helt enkelt tvungen att ringa. och så var de inte ens där. men, jag har åtminstone framfört budskapet, att jag drömt om dem och saknar dem som tusan.


och nu blev jag så oerhört hungrig, måste äta innan jag klarar av att fortsätta...hujhuj.


men sen, back to business!

tjingtjing

Av cassiopeja - 17 augusti 2008 12:41


come closer


oooh. det är något som känns inomhus, eller jag menar inombords.

hihi, tyckte det lät roligt med inomhus.

jag kanske är lite lättroad just idag...hm. eller så är jag bara glad att jag inte jobbar någonstans idag. det är ju allt bra knasigt. jag har varit ledig en hel vecka, men den enda lediga dag som jag kan njuta av är denna söndag mitt i allt, och då måste jag plugga. det är ju uppåt väggarna, är det inte? jag behövde nog en dag på hultan och nex för att uppskatta både mitt nuvarande jobb, mitt pluggande OCH ledighet. det är nog sanning. det plus att molnen skingrats lite, de har tyngt ner min lediga vecka helt och hållet. utan dem hade den åtminstone haft en chans att vara bra.


nåja. nu kanske mitt lilla test kan genomföras då. jag måste plugga idag, för annars blir det inget roligt ikväll. jag försöker klassa kvällens eventuella planer som morot för att jag ska plugga. jo tjena, om det fungerar ska jag personligen gå ner till sveavägen och låna stege, pensel och färg, gå hem med det och måla ett kors i taket. bildligt talat, givetvis.


såatteee: nu sätter jag igång. rapporter över förloppet kommer.

prince får inleda plugget med ett av mina favoritintron (här skulle jag lägga in en länk till dutuben, men prince vill tydligen inte att hans låtar ska ligga där, så det blev det minsann inget med.) (men! när jag botaniserade runt i dutubens mycket stora arkiv fann jag en liten kille som verkar gilla låten ungefär lika mycket som jag. så ta en titt på han istället vetja, så får ni höra låten på köpet liksom. som två för en ungefär. eller som en på köpet. ja, ni fattar: lookielookie!) (fråga mig inte vad som är grejen med de där osmakliga så kallade "visuella effektera" som är pålagda. de reserverar jag mig mot, å det allra bestämdaste. suck.) (mhm, jag "have a thing" för parenteser) (...och så kallade "citationstecken") (...OCH jag kanske, i vissa lägen, kan påminna lite om hon i yrrol (en kolossalt genomtänkt film, btw) som är så bra på engelska uttryck, typ "cup of tea", "hold your horses" och sånadäringa liknande):


dearly beloved
we are gathered here today
to get through this thing called life

electric word life
it means forever and that's a mighty long time
but I'm here to tell you
there's something else
the afterworld

a world of never ending happiness
you can always see the sun, day or night

so when u call up that shrink in Beverly Hills
you know the one - Dr Everything'll Be Alright
instead of asking him how much of your time is left
ask him how much of your mind, baby


'cuz in this life
things are much harder than in the afterworld
in this life
you're on your own

Av cassiopeja - 17 augusti 2008 03:33


02.22 hade jag arbetat färdigt.

03.33 loggade jag in på bloggen.

vad händer 04.44?


jag har alltså jobbat idag. var en sjukt tråkig kväll eftersom det knappt var någon där, alla på olles idag. inte alls en sån där kul kväll som man faktiskt kan ha när man jobbar i ett spelbord. särskilt när man gör det så sällan som jag. men 4,5 h arbete ändå, det är alltid något. 


mina orosmoln är nog uttunnade lite nu. sköönt.

men då kommer andra tankar. och ibland kan man bara känna att man är ful. 


det är väldigt konstigt egentligen, är det inte? att man kan känna sig snygg ena dagen och riktigt FUL nästa dag...ett mysterium. jag hoppas jag inte känner mig lika ful imorgon, för då måste jag nog hålla mig inomhus hela dagen. huuga så besvärligt.


nu ska lina lilla gå till sängen, lägga sig i den och sen: sooova. nästa vecka blir det några riktigt tidiga mornar. de ska jag tänka på när jag somnar. så kommer timmarna i sängen kännas ännu härligare. wiihoo :)


natt i natt

Ovido - Quiz & Flashcards