Alla inlägg den 6 augusti 2008

Av cassiopeja - 6 augusti 2008 23:24


ipoden fungerar äntligen som den ska. jag är mkt nöjd, så lovely med min egen musik, så jag inte prompt måste lyssna på radion, blir lite tråkigt till slut.

just nu: adele - hometown glory

bra faktiskt, tips där.


en annan som jag är på gång att upptäcka lite grann är lily allen. 

hon har lite attityd, något annat kan man inte säga.

exempelvis hennes låt friday night, ett uttrag:


There's a lesson that I want you to learn,
If you're gonna play with fire then you're gonna get burned


det finns fler exempel, helt säkert, utan att ljuga.


okej, det var låttips för dagen, inget mer av den varan nu.

jag ska bara slänga ihop ett snabbt inlägg innan det är dags att sova.


det är några saker jag vill skriva några rader om.

ett: det är svårt att lita på sig själv. alltså, att lita på att man har ett bra omdöme när det gäller andra människor t.ex mycket svårt att inte vackla och börja lyssna på andra. klart, man måste ju lyssna på andra också, ibland. men ofta kommer jag på mig själv med att lyssna lite för mycket på vad andra säger åt mig.

två: all kontakt med andra människor är otäck. på ett plan är det läskigt att ha kontakt (all kontakt, what so ever, alltså) med en annan människa. man vet inte vad den andra tänker, man vet inte hur den andra fungerar. hur väl man än känner varandra så finns alltid något som är "dolt" i den andra människan. kontakt med andra människor är härligt också, vilket är tur. och det härliga överväger det otäcka, därför är jag inte heleremit. inte ännu i alla fall, än lever hoppet om människor...

tre: reserverar mig för feltänk. suck. ibland är det jobbigt att andra människor läser det man skriver. för det kan bli så fel, ibland så rätt och ibland så fel. så det tål att sägas ännu en gång: tolka mig inte så mycket, tack.


nu ska sömnen få ta mig några timmar.

nattinatt



Av cassiopeja - 6 augusti 2008 12:46


jahaja, så det var det det.

vet inte om jag ska vara nöjd eller missnöjd.

tusan, varför denna rädsla?


jag är hungrig.

vill ha maaat, nu.

måste ordna ihop något om jag ska fungera alls idag.


hej så länge

Ovido - Quiz & Flashcards