Direktlänk till inlägg 28 augusti 2008

projekt för framtiden

Av cassiopeja - 28 augusti 2008 22:38


det är torsdag idag och jag har två dagar och två nätters jobb kvar denna sommar. känns skönt och trist och vemodigt och härligt på samma gång. jag är nog någon sorts mästare på motsägelsefulla känslor. jag ger nästan (NÄSTAN) min vänstra lilltå på att om jag känner en känsla så känner jag även den motsatta och att jag därför är lite eller mycket förvirrad. 


ooohooo. känner mig ganska trött faktiskt. 

min mage kämpar vidare med sin strejk, vet inte riktigt vad jag gjort den när den är så sur. kanske är det min ouppackade tillvaro som gör det bara.


jag orkar inte skriva om alla seriösa saker nu. jag har små saker jag bara vill vill vill, små saker som ger mig stressmage, små saker som ger mig ångest, små saker som gör mig förväntansfull och ytterligare andra små saker som gör mig ledsen. små saker jag blir glad av har jag ju faktiskt också, man får inte glömma det som är bra i tillvaron!


de amerikanska idolerna sjunger för kung (president kanske) och fosterland. det låter finfint, men det tycker säkert inte simon, han är så kinkig. det finns så mycket saker som är helt krejsi här i världen. top model till exempel. med mera.


tror det finns hopp om en bra höst.

men jag skäms lite för att jag varit så dålig på att höra av mig till mina klassisar...men jag är värdelös på sånt. jag är det bara.

hoppas de inte är arga på mig eller tycker att jag är dryg. 

det är ju så folk brukar reagera...men vete tusan om det är felet.

jag har ju aldrig tid, och när jag väl har tid så känner jag det som att jag stör...då vill man ju inte ringa. så dumt.

det är något jag måste bli bättre på.

bättre på att bara ringa, för då kanske det slutar bli en press, och så ringer jag för att jag vill istället. för jag VILL ju behålla kontakten med dem. det är inte viljan som fattas, tro mig.

jag är ju glad att jag har så trevliga klassisar faktiiiskt.

får tala med dem i höst istället. fejs to fejs som man säger.

men bli bättre; ett projekt för framtiden.


nu ska jag nog pausa här tills vidare.

som kära p/a brukar säga: sura pussar!

 
 
Ingen bild

ida

29 augusti 2008 12:33

ja, det måste du. bli bättre på. för det är inte dem som nedvärderar dig, de säger inte "fy fan vad trist att prata med lina", det är helt och hållet du som gör det.

tack, tyvärr som åker jag till skolan halv sex på måndag morgon, men jag tar gärna din soffa en annan gång :) har bara varit skit och så nu. jag vill bara att mitt förhållande med min karl ska vara rak. just nu är det bara up och ner hela tiden. alltid dessa fall för att sedan bli bra för att sedan bli ett till fall osv.. det är bra att det blir bra, men jag orkar inte med dessa enorma fall hela tiden. men igår sa jag att ifall han inte kan ändra på sig, öppna upp sig mer, så kommer inte fungera. och då pratar jag inte om att det inte kommer fungera om tio år, utan om ett. jag sa att jag inte kommer orka med alla dessa turer upp och ner, för att man diskuterar är helt normalt, men att han stänger in sig och hans oförmåga att säga fina saker gör alla dessa små diskussioner så mycket större än de hade behövt vara. men jag tror ändå att han tänkte till, men sen ifall han kommer ihåg det om två veckor... det återstår att se.

hur som helst, det var inte mig jag skulle prata om här :) jag vill bara säga att du är en grym person. du har en grym personlighet, du har ett härligt skratt, du är en rolig människa att umgås med. tryck inte ner dig själv så enormt, lite: okey, för det kommer inte ändras så enormt. men håll inte på att tryck ner dig själv till kina. gör dig inte till ett offer, för det är det ju gör dig till just nu. ta på dina stålkängor och gå ut, folk kommer trampa dig på tårna, men har du dem så kommer det inte alls kännas, och är andras tår i din väg.. to bad! ;) ta för dig. livet är för kort för att inte göra det bästa av allt. och sak samma ifall de inte vill umgås eller prata med dig. de personerna kommer du inte ha kontakt med efter skolan, och då spelar det väl ingen roll? ditt universitetsliv varar bara dessa år, gör det bästa av det. sen har du annat liv när skolan är över, men det kommer då. du kan endast leva det liv du är i nu, och min vän: det varar inte många år till. och efter det är slut så spelar det ingen roll ifall de inte ville prata med dig när du ringde, så chansa ;) de kanske är lika rädd för vad du tycker som du är för vad dem tycker.
och du: glöm inte bort att le.
varje dag. om så bara för en liten skitsak. och du kanske måste leta upp ett roligt klipp på youtube! men le (ärligt/inifrån) Minst en gång per dag. det är de små sakerna som gör stor skillnad i slutändan ;)

puss&kram&nyp i stjärten, som min mor hade sagt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cassiopeja - 5 mars 2009 20:08

  Jag gillar inte detta som händer. Jag gillar det inte alls.  Ge mig något som tar min uppmärksamhet ifrån detta. Ge mig distraktioner. Nu. Helst nyss. ...

Av cassiopeja - 4 mars 2009 20:08

  Som medlem i gruppen med mani på metaforer presenterar jag dagens gåta:   Tre fåglar sitter på en gren. Den första sitter innerst och håller stadigt i trädets stam. Den andra sitter ytterst, och balanserar på den svajande, sköra grenen. Den tredje ...

Av cassiopeja - 1 mars 2009 23:03

  Jag har haft en pretty damn bra söndag:   Började med att jag tog mig upp vid nio, trots utgång och en hel del öl igår. Kände mig oerhört nöjd med den starten. Kollade Vasaloppet och kokade den traditionsenliga söndagsgröten, höll utkik efter L, me...

Av cassiopeja - 28 februari 2009 01:02

  Det är en ganska skön känsla när man känner det som att man återfår kontrollen över något. Kontroll är en skön känsla.   Jag önskar att den inte fick mig att må så bra, kontrollen. Men det gör den, tammätusan att den gör.    Nu ska jag sova hade ja...

Av cassiopeja - 25 februari 2009 22:03

  Jag ser fram emot att resa imorgon. Okej, jag kommer vara spyless innan jag är framme. Men jag ser fram emot att läsa lite skolgrejs, titta lite film, lyssna på musik, filosofera.   Jag undrar om den där bussresan som planerades förut kommer att bl...

Ovido - Quiz & Flashcards