Direktlänk till inlägg 28 januari 2008

dum, dum, dum, dickhead

Av cassiopeja - 28 januari 2008 20:47


en blogg kan väcka gammalt till liv. beks (tips på rolig blogg btw!) är ett exempel som påminde mig om robbie. var läänge sedan.

men finns det något bättre att sjunga som en galning till än "one of god's better people"? oooh. tider.

sedan påminner robbie om vissa saker som inte är lika trevliga. men å andra sidan, "dickhead" kan effektivt sudda ut alla sådana mindre trevliga minnen. den är ALLTID rätt. "one of god's better people", "dickhead" och "let me entertain you" det är tre låtar som fångar in robbie i ett litet litet nötskal.

oh yes.

so, come on, let me entertain you! behöver lite mer sådant i lajfet.

entertainment. hihi.

förstå att en låt kan få min kropp att vakna, liksom leva upp. som en fet adrenalinkick. yeees.


okej. så åter till djupet.

ibland känner man sig dum. ja, jag har skrivit att ibland blir man rädd.

och ja, ibland blir man ledsen. det är sant.

men. ibland känner man sig bara DUM.

är nästan så att jag är beredd att säga att det är värst av allt.

då vill man springa runt hela världen och skrika högt:


neeej, men haha, jag fattade väl det hela tiiiden. skulle ju bara kolla om ni var med! hahah...!


tyvärr så fungerar det inte så. det är en VÄLDIGT tråkig del av verkligheten.

ibland får man bara stå ut med att känna sig dum.

tuff skit.

kan det vara så att dumhetskänslan ligger farligt nära skamkänslan?

kanske är det därför den känns så otroligt jobbig?

hmm. måste spinna vidare på detta.


men hihi. på onsdag ska vi ha syjunta. en av de bästa idéerna på länge.

jag ska ta mig tusan baka en jordgubbspaj tills dess. klart å betalt!

köpte stickor och garn idag. nu jääklarr!

ja, jag var duktig som tusan och åkte till coop och handlade idag.

men jobbigt var det. ska överge coop. tror maxi ligger bättre till ändå faktiskt. hm. saken måste undersökas. jep.


nu så darlings.

en annan dag, puss.


men JO: jag blir inte klokare. det är mkt som är knasigt och upp och ner.

kanske är dags att finna sig i denna ström av organiserat kaos?

flyta med och inte försöka kontrollera allt hela tiden?

ett mål jag satt för läänge sen. kanske ska göra ett nytt försök till det då.

flyta med lite mer, kontrollera lite mindre.

yep. vi (läs: jag) gör ett försök, får återkomma med lägesrapport på det.


tills dess ska jag klura lite på en text inför morgondagen och lyssna på lite trevlig musik. det är en njutning bara det. så sant.


jag är glad att jag inte är hemlös, för det hade varit så otroligt kallt jämt. bland annat.


natti

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cassiopeja - 5 mars 2009 20:08

  Jag gillar inte detta som händer. Jag gillar det inte alls.  Ge mig något som tar min uppmärksamhet ifrån detta. Ge mig distraktioner. Nu. Helst nyss. ...

Av cassiopeja - 4 mars 2009 20:08

  Som medlem i gruppen med mani på metaforer presenterar jag dagens gåta:   Tre fåglar sitter på en gren. Den första sitter innerst och håller stadigt i trädets stam. Den andra sitter ytterst, och balanserar på den svajande, sköra grenen. Den tredje ...

Av cassiopeja - 1 mars 2009 23:03

  Jag har haft en pretty damn bra söndag:   Började med att jag tog mig upp vid nio, trots utgång och en hel del öl igår. Kände mig oerhört nöjd med den starten. Kollade Vasaloppet och kokade den traditionsenliga söndagsgröten, höll utkik efter L, me...

Av cassiopeja - 28 februari 2009 01:02

  Det är en ganska skön känsla när man känner det som att man återfår kontrollen över något. Kontroll är en skön känsla.   Jag önskar att den inte fick mig att må så bra, kontrollen. Men det gör den, tammätusan att den gör.    Nu ska jag sova hade ja...

Av cassiopeja - 25 februari 2009 22:03

  Jag ser fram emot att resa imorgon. Okej, jag kommer vara spyless innan jag är framme. Men jag ser fram emot att läsa lite skolgrejs, titta lite film, lyssna på musik, filosofera.   Jag undrar om den där bussresan som planerades förut kommer att bl...

Ovido - Quiz & Flashcards