Alla inlägg den 29 januari 2008

Av cassiopeja - 29 januari 2008 22:02


då jag funnit ett nytt sätt att fördriva min tid på, dvs läsa bloggar till höger och vänster, har jag nu ett tips.

Damon Rasti heter killen ifråga, som är känd för nåt, jag vet inte vad eller varför. det viktiga är detta: han skriver riktigt bra saker emellanåt. mina två fynd för dagen handlar båda om kärlek, men på väldigt olika sätt. de är klart läsvärda. så, håll till godo och berätta gärna vad ni tycker!


Om Kärlek: http://damonrasti.blogspot.com/2007/03/om-krlek.html


Den Nya Kärleken: http://damonrasti.blogspot.com/2007/04/den-nya-krleken.html


såå. är helt sjukt nöjd med mig själv. tränade idag och gjorde bättre ifrån mig än jag trodde jag kunde ens! och kan inte låta bli att leka med tanken på tjejmilen. skulle jag!? njaaaaeee, inte riktigt va. eller...? hmm.

dessutom var jag duktig idag och gick inte på bio, utan sparade slantarna och tränade istället. det kändes bra, som att det finns en karaktär där inne någonstans.


ska klura mer på kärlekstexterna där uppe, sen kanske det kommer mera.

tjing, tillsvidare


förresten: om det är någon som kan tala om för mig hur man lägger in en länk lite snyggare än sådär så vore jag glad :)


okej, lite senare: ääääh.


jag skulle vilja åka någonstans, till ett hus i skogen, eller ett avlägset kloster i bergen eller till något annat ödsligt ställe, och sedan sitta där och klura på alla stora frågor. om kärlek, livet, känslor, tankar, människor. klura ut hur allt egentligen hänger ihop. eller åtminstone utforma en arbetshypotes om allt det där. något att förhålla sig till. något som är LITE genomtänkt och som inte kommer från någon hollywoodproduktion eller bitter släkting eller något naturvetenskapligt laboratorium. något man tänkt ut själv helt enkelt.


ja. där tog orden tvärt slut. det är vad jag vill, så var det med det.


hah, nu kom det fler ord. jag vill också sitta på ett fik i timmar och diskutera detta med någon god vän. det är dagens betydelse av "något trevligt". dricka kaffe efter kaffe och klura på stora frågor.

ge mig.


jag är glad att jag inte är hemlös, för då hade jag aldrig kunnat unna mig en kaffe på ett fik.


nattinatt


okej, en sak till innan det är nattinatt. bloggen fick sig ett lyft, tillsvidare åtminstone. och jag känner mig lika dum idag som igår. liksom n-a-i-v. det där ordet som jag h-a-t-a-r. nu nattinatt. 

Ovido - Quiz & Flashcards