Direktlänk till inlägg 22 juli 2008

mera musikilivet

Av cassiopeja - 22 juli 2008 19:46


sover hos dig på din nåder

rör dig fast jag inte får

jag önskar att jag bara drömde

att det var en vanlig söndag


måndag morgon förra året

ångrar hela förra året

ångrar att jag aldrig svara

att jag bara lät det va


samma nätter väntar alla

utan dig är alla kalla

långa mörka utan sömn

du ligger med nån annan tönt


markus krunegård - samma nätter väntar alla



sweet. jag ääälskar den låten.

läste i dagens tidning att markus krunegård försöker gifta sig rikt.

eller hitta någon att gifta sig rikt med i alla fall.

kan hända det är det man ska sikta in sig på istället.

eller som den lustiga filuren imorse: thorleifs!


snälla studera.nu, släpp in mig på min utbildning. amen.


just because you're loosing,

doesn't mean you're lost.


är det så coldplay?

låt oss hoppas.


jag är trött idag också.

min energi, var är den?

igår kändes det som att jag kunde finna triljoner små hål där min energi sipprar ut. jag har ingen energi att ens fundera på att umgås med alla dem jag tänkt träffa nu när jag är hemma. vad ÄR det? är det för att jag jobbar som energin är så sinad?


jag tror detta ligger inte allt för långt från sanningen:

nu, här går min energi åt till tankar på allt möjligt som jag kan strunta i när jag inte är här.

och jag måste ha någon i min närhet/omgivning som tar energi från mig.

som tar utan att ge tillbaka.

det är inte hållbart.


vad gör man åt det? suck.

fantasier om att fly långt bort ensam infinner sig.

inte nöjd med tillvaron är svaret.


no sleeping at night,

but i'm going from bar to bar.

why can't we just rewind?


paulo nutini var det som sa det, eller sjöng det. inte jag.

godkväll

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cassiopeja - 5 mars 2009 20:08

  Jag gillar inte detta som händer. Jag gillar det inte alls.  Ge mig något som tar min uppmärksamhet ifrån detta. Ge mig distraktioner. Nu. Helst nyss. ...

Av cassiopeja - 4 mars 2009 20:08

  Som medlem i gruppen med mani på metaforer presenterar jag dagens gåta:   Tre fåglar sitter på en gren. Den första sitter innerst och håller stadigt i trädets stam. Den andra sitter ytterst, och balanserar på den svajande, sköra grenen. Den tredje ...

Av cassiopeja - 1 mars 2009 23:03

  Jag har haft en pretty damn bra söndag:   Började med att jag tog mig upp vid nio, trots utgång och en hel del öl igår. Kände mig oerhört nöjd med den starten. Kollade Vasaloppet och kokade den traditionsenliga söndagsgröten, höll utkik efter L, me...

Av cassiopeja - 28 februari 2009 01:02

  Det är en ganska skön känsla när man känner det som att man återfår kontrollen över något. Kontroll är en skön känsla.   Jag önskar att den inte fick mig att må så bra, kontrollen. Men det gör den, tammätusan att den gör.    Nu ska jag sova hade ja...

Av cassiopeja - 25 februari 2009 22:03

  Jag ser fram emot att resa imorgon. Okej, jag kommer vara spyless innan jag är framme. Men jag ser fram emot att läsa lite skolgrejs, titta lite film, lyssna på musik, filosofera.   Jag undrar om den där bussresan som planerades förut kommer att bl...

Ovido - Quiz & Flashcards