Alla inlägg den 9 juli 2008

Av cassiopeja - 9 juli 2008 17:17


alltså shit, detta är inget skämt.

det gör så jävla ont!

halva min mun är helt paj känns det som.

gör ont att tugga, gör till och med ont att dricka vissa saker.

uuh, får magknip bara av att tänka på att dra ut gaddarna.

men så här kan jag ju inte heller ha det.

hojjaaa. kul sommar man har då.


okej, nu ska jag tjata om mina mun-problem en stund. sitter ju hemma ensam hela dagarna så måste få vädra detta elände till någon (något?). ber om ursäkt på förhand för följande ytterst traaadiga del av detta inlägg: 


även om jag är piggare så känns det att kroppen inte har återhämtat sig helt ännu. tog en promme idag, tänkte lite frisk luft är väl bra. men blev faktiskt trött av det lilla. tror det största problemet är av tanden (eller vad tusan som är orsaken till att det gör så jäkla ont). eftersom jag knappt kan äta något så får jag knappt någon energi, inte konstigt att man blir fort trött då.


men, idag blir det köttsoppa. full av fett och salt, mums filibabba. och den ska jag nog minsann kunna sörpla i mig utan att behöva tugga så himla mycket. bra bra bra. precis som då jag hade min grande-halsinfektion a.k.a the halsböld för några år sedan. det bästa då var köttsoppa. jag ska spara all buljong det blir och sen äta bara det de närmaste dagarna så jäklar ska vi se att jag har energi till att arbeta!


kanske skulle ringa tandläkaren? de kan ju inte mycket göra som det är nu iaf, kanske bara ringa och säga att det är svullet och antagligen inflammerat och att jag redan äter penicillin. så kanske jag får boka in en tid i efterhand. eller så struntar jag i det, och hoppas det går över och blir bättre...hm. varför anar jag att det blir det senare? hojahoja. tandläkaren är verkligen en av mina största skräckplatser. hatar verkligen att gå dit. såklart kommer jag försöka undvika det in i det sista. såvida det inte utvecklas till något akut. ojojoj, enligt vad jag läst så gör det än värre ont.


läste om en tjej som dragit ut en visdomstand medan den var inflammerad, och då hade bedövningen knappt tagit alls. såå, hon hade dragit ut en tand nästen helt utan bedövning. är man inte rädd för tandläkaren innan säger jag bara...huuga. 


okej. där tror jag jag fått ur mig en del av de tankar som snurrar just nu. ja, jag är faktiskt himla rädd, så därför snurrar tankarna så mkt fram och tillbaka. well well, nu blir det renköttsoppa. länge sedan, säkert ett halvår! wii, gottgottigottgott.


tjingåhej 

Av cassiopeja - 9 juli 2008 14:17


min tand plågar mig. faan.

Ovido - Quiz & Flashcards