Alla inlägg under februari 2008

Av cassiopeja - 2 februari 2008 13:10


så många många konstiga drömmar.

med gamla lärare som helt plötsligt sitter i rullstol, sökande efter en varm bastu, finlandsfärjor med ev mördare som var kär i mig, syjuntor, stort viktigt samtal med pappa, en kolsvart, mörk natt i narken mitt i vintern med andar ute på ängarna, kryp kring skogen bakom huset med syskon, släktingar, avlägset bekanta som helt plötsligt ville mörda mig, och som jag sedan förtvivlat försökte mörda för att rädda mig själv, en förvirrad farmor (som inte alls ÄR MIN farmor, men som var det i drömmen) och andra helt bisarra saker som ledde fram till slutsatsen att jag måste uppskatta min farmor, trots att hon bara virrar runt med sin rullator (!)


min farmor är död, i verkliga verkligheten. vad betyder allt detta?

om det bara är min hjärna som avfyrar lite signaler hur som helst så är det ändå sjukt konstigt. var får man allt ifrån, hjärnan måste vara som en stor svamp, på riktigt. den suger åt sig ALLT mellan himmel och jord som man inte ens är medveten om. helt otroligt tycker jag.


oh. har gråtit hela morgonen av alla dessa drömmar som var bisarra (x4, ungefär), känslosamma och otäcka mardrömmar. först gråtit i sömnen och sedan när jag vaknade och började repetera för mig själv allt jag drömt.

så, antar att det här blir en sådan dag när man går runt med en märklig känsla i kroppen och inte blir av med den förrän man somnar igen på kvällen.

känner mig mentalt utmattad efter denna natt!


måste ordna något att äta så jag får ny energi och kan läsa något eller så.

dessutom har jag sovit sjukt länge. men det hamnar liksom i skymundan med alla dessa konstiga drömmar.

hoff.


nu ska jag laga frunch åt mig.

senare istället. tjing

Av cassiopeja - 1 februari 2008 16:53


okej, fredag.

jag har varit på bodycombat. nödvändigt, mer eller mindre.

behövde få ut mina aggressioner som började samlas på hög här.

nu är högarna mindre i alla fall.


det är skööönt med fredag.

även om jag nog måste läsa lite under helgen, så är det mer ledigt än inte ledigt. hihi.

ska fika med ida ikväll, ser fram emot det, fast jag är trött.

men, lite stefan sundström (woo, revival!) gjorde mig så glad så jag sjöng i duschen. (!)


okej. det är en ganska bra dag. GANSKA.

man ska ju inte vara allt för glad, för då kommer murphy och förstör allt. SÄKERT.


"what's the matter mary jane?"

alanis, var länge sen, men hon är guld bara.

nu fika. 

tjing 

Ovido - Quiz & Flashcards