Alla inlägg den 12 februari 2008

Av cassiopeja - 12 februari 2008 20:08

The Knife - Silent Shout


I never knew this could happen to me
I know now fragility
I know there's people who I haven't told
I know of people who are getting old

Wish I could speak in just one sweep
What you are and what you mean to me
Instead I mumble randomly
You stand by and enlighten me

In a dream I lost my teeth again
Calling me woman and half man
Yes in a dream all my teeth fell out
A cracked smile and a silent shout

A cracked smile and a silent shout

If I explain it once thoroughly
He'll have you later 'cause it's never free
You were at the gigantic spree
I caught a glimpse now it haunts me
I caught a glimpse now it haunts me



OMFG. såå braaa.

jäklar i min låda, om du som läser detta inte lyssnar på låten.

(om du inte redan hört den förstås)


en liten bön till alla små gudar och andra med inflytande:

på lördag vill jag dansa bort hela natten, helst utan bekymmer.

jag vill dansa med huvudet utrensat av tentan.

om det inte kan vara fullt med härliga tankar så helst tomt då.

inget grubbel bara. 

jag vill gärna göra det till just silent shout, vid något tillfälle.

om det går att ordna skulle jag vara evigt tacksam. 

tack på förhand, med vänliga hälsningar från lina.

amen. 


och jo, ida. där har du musiktips. kanske är inte the knife din grej, jag vet inte, men den låten är G-R-Y-M, och resten av skivan är myycket bra den också! 

Av cassiopeja - 12 februari 2008 00:11


DAMN DAMN DAMN!


blir så galet ARG på mig själv.

så gaaalet arg på den här soppan.

vill ut ur den, men nej, jag traskar glatt (hah, eller inte!) omkring i sörjan.


FUCKING FUCK!

all världens hemskheter och fula ord strömmar igenom min hjärna, men av omtanke av eventuella känsliga läsare ska jag inte skriva ner dem här.


jääävlaarr!  

vad ska jag göra med all denna ilska?

maria mena uttrycker sig så här iaf:


I am the place where you feel safe and sound
But I am gonna make you scream
I am gonna crush your dreams


jag är så arg bara.

suck. 

Ovido - Quiz & Flashcards