Alla inlägg den 16 maj 2008

Av cassiopeja - 16 maj 2008 14:51


det är fredag.

jag har läst lite om bourdieu. intressant typ, eller intressanta idéer.

jag gillar dem, skarpt. jag tror det ligger mycket i det han talar om.

jag ska snart läsa lite till är det tänkt.


jag blir lite irriterad på mig själv, för just nu upptas mina tankar av så otroligt mycket banala saker. jag vill nog inte ens skriva ner dem här, det är lite pinsamt ärligt talat.


kan någon betinga om mig så att mina ögon inte blir trötta så fort jag ska läsa något till skolan? det kan ju bara inte vara ett sammanträffande att jag blir trött VARJE gång, det är betingat. garanterat.


håhåjaja. jag har bokat tid för synundersökning. ojsanhejsan kan man säga. vadan detta mitt i kalaset?

jo, jag tror ju inte att jag har särskilt dålig syn, men ibland tvekar jag. ibland, som igår på föreläsningen när jag kom på mig själv med att sitta och massera mig själv runt ögonen. något skumt är det, mysteriet måste nystas upp känner jag och bokar en tid.


men hujhuj, tänk om de pekar och skrattar: "men snälla lilla vän du har ju alldeles utmärkt syn, vad gör du här egentligen?".

då blir jag ledsen ju. då ska jag slänga pengarna på dem, ge dem en väldigt arg blick och sedan klampa ut därifrån för att aldrig återvända dit mer. om de ska skratta åt mig får de göra det på sin kafferast när jag inte är där.


och det motsatta scenariot då: att jag faktiskt har dålig syn. inte heelt bra, jag som alltid skryter om min supersyn...typiskt. så går det, ta i trä, ta i trä. men, jag tycker jag ser ganska bra ut i glasögon ändå, faktiskt. det vore ingen katastrof med andra ord, men ta i trä ändå! ta i trä.


detta väldigt strukturerade inlägg med tydlig röd tråd ska härmed avslutas med en liten bön, håll till godo:


kära vädergud/-ar.

jag önskar mig varmt och soligt väder. inga moln, helst.

om du/ni får tid över får du/ni gärna skicka massa sol och värme upp till mina familjer i norr också.

amen.


tjingtjing

Ovido - Quiz & Flashcards