Alla inlägg den 15 maj 2008

Av cassiopeja - 15 maj 2008 22:54


helt ärligt.

ska folk få skaffa barn hur som helst?


det där är en kommentar som kan misstolkas på så oerhört många sätt.

men jag menar ungefär såhär:


alla dessa barn som far illa.

skulle det ha gått att förhindra?

om alla behövde...licens eller någe?


kan hända frågan man ska ställa är om världen någonsin kommer förändras eller bli en bättre plats. jag är högst skeptisk till det.


men, efter två dagars tunga, tänkvärda föreläsningar så börjar man grubbla i dessa banor.  sverige är en eka som tar in mer vatten än man hinner ösa ur.

eller?

världen är det, fast världen tar nog in än mer vatten än sverige.


shitty.


den stora utmaningen de kommande åren kommer nog inte vara huruvida jag kommer lära mig alla fina teorier har jag kommit fram till igår och idag. den stora utmaningen kommer vara att klara av informationen. den information man med all säkerhet måste möta och klara av att höra. 

den utmaningen är stor. huge.


no pressure. nä, visst inte.

hjälp.


nattis 

Ovido - Quiz & Flashcards