Alla inlägg den 7 maj 2008

Av cassiopeja - 7 maj 2008 12:29


"Teaterfolk citerar gärna påståendet att ett gevär introducerat i första akten absolut måste avfyras i den sista. (...) Kommer inte verklighetens vapen, introducerade i akt ett, att förr eller senare avlossas?"


ett bra citat där, från en recension av Joyce Carol Oates bok "Vredens änglar" (DN) som jag snubblade över. kanske en bok man borde läsa. men på tal om DN förresten, bourdieus teori som vi ska lära oss nu, verkar spännande. det faktum att jag börjat plugga, och mer eller mindre därför, också börjat läsa DNs kultursidor då och då, är det ett uttryck för en vilja att särskilja sig? en befogad fråga.


hur som helst: jag tycker om sådana trevliga citat, som liksom fångar en kärna, en idé, utan att vara långdragna och utsvävande i en massa ordpooperi (nytt ord där?). kanske alla tycker om sådana citat, men hell yeah, man är ju bara människa.


jag lyssnar på john mayer igen. any given thursday; "a maaasterpiece, en symfoni av toner" som clownen folke skulle sagt. haha, även det ett maaasterpiece kan jag säga. tack mina föräldrar som introducerade det underbara kasettbandet i mitt liv, det har gett glädje så många gånger om sedan dess. kåldolmar och kalsipper 4-ever.


tvära kast från kulturteorier och DNs kultursidor till nationalteaterns barnsagor från förr. ett uttryck för att inte bara särskilja sig, utan också att höra till, samtidigt?


okej. lite babbel: jag är glad. jag hoppas det håller i sig.

och jag hoppas utöver världsfred och dylikt att jag kan vara ledig sista helgen i maj. (ja, jag skulle behöva pengarna, men denna gång: fuck dem)


hihi. busigt värre, hoppas det inte kommer tillbaka och biter mig i hälen sen. vidskeplig? näää, jag?!


tjingtjing tills vidare 

Ovido - Quiz & Flashcards