Alla inlägg den 22 november 2007

Av cassiopeja - 22 november 2007 23:38

varför är gräset alltid grönare på andra sidan??

det slår aldrig fel. måste vara en naturlag.


just hemkommen från spelkväll med några av maskrosbarnen. väldigt trevligt, mycket skratt och galna planer för imorgon. tycker om dom tror jag.


jag märker att jag börjar närma mig nu. det där som jag försökt undvika ett tag. 

hur svårt kan det vara att våga känna efter ordentligt?

hur farligt kan det vara egentligen?


jag tror det är en del försvarsmekanismer aktiva inuti mig. (så klart, man ser det man läser i allt...!)

vill bara lägga saker bakom mig, men jag vet att det inte går förrän jag verkligen tagit itu med det och låtit det härja runt i huvudet fritt.

är inte riktigt där ännu. men jag närmar mig, jag laddar mentalt. 


jag vill vara überkvinnan, stark och självständig. vill verkligen.

vill bara njuta av tillvaron och ta varje dag som den kommer.

leva, och leva med hela mig liksom. inte så som jag lever nu. nästan som på halvfart, bara för säkerhets skull.


men sen är det alltid något som gnager där i bakhuvudet. något som måste förstås. något som måste vändas och vridas på om och om igen. vill inte gå runt och vara lite, bara just liite lite spänd hela tiden. vill inte ens tänka på det. ALLS. aldrig, no, not, never. och är det inte det, så vill jag inte grubbla sönder något annat heller. varför kan jag bara inte sluta tänka. varför, säg mig, VARFÖR tänker jag så jävla mycket?


klarar inte ens att bringa ordning i mina tanker genom att skriva ner det, då är det ganska kaotiskt. det brukar ofta vara lösningen som kirrar biffen. ska sova, ska bli så skönt, om inte annat så bara för att sätta analyspesten på paus. suck. får fortsätta evighetssysslan imorgon. 


MEN. det som faktiskt gör mig arg, och som jag känner att jag måste få säga är detta: jag vill att musiken ska vara min, att orden ska vara mina egna och att jag hittat stigarna själv. när ska dom bli mina igen, eller kanske, när ska jag hitta tillbaka till mina egna??  


allt detta ska jag utveckla. i framtiden kanske?

tills dess, mitt motto:


jag lovar ingenting, jag gör bara det som känns rätt i magen.

for now.


och tackar ida för lånet igen.

sov bra. 


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards