Direktlänk till inlägg 4 februari 2009

Monstret har somnat igen.

Av cassiopeja - 4 februari 2009 20:33


Blev ingen träning, och ingen matlagning idag.

När jag väl kom hem var energin slut, jag misstänker att det bidrog till mitt märkliga humör och plötsliga lust att reta gallfeber på någon. Jag insåg vad som höll på att hända och konstaterade att jag måste äta för att kunna tala med någon utan att bli osams och sände en tacksam tanke till hamstern i mig som fyllt frysen till brädden med mat. Gick ingen nöd på mig och jag värmde något i micron. Träna borde jag gjort...men jag orkade inte. Tiden räcker inte, energin räcker inte. Får bli vilodag idag. Nya krafter imorgon, damn it. 


Första gången någonsin som jag blev sugen på att diska. Jag fryser, så tänker att det blir gosigt att sticka ner händerna i hett diskvatten. Hah, jag börjar få väl konstiga nöjen. Nu måste någon ta itu med mitt liv, jag kan väl ändå bara inte gå omkring och tycka att diska är gosigt och trevligt?


Godkväller.

 
 
Ingen bild

ida

4 februari 2009 23:46

jag saknar dig med! och step dance, hey: jag är på! ;)
imorgon är den första dagen på ditt nya liv, det är det som är bra när en gammal dag blir en ny, man får börja om på nytt. och vi lever inte alltid så, men vi borde göra det! leva för dagen, och inse att det dåliga idag försvinner imorgon.
nu ska jag strudsa ner i sängen. hoppas att du sover gott inatt.
puss&kram
(och jag träffar dig gärna nästa söndag!)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cassiopeja - 5 mars 2009 20:08

  Jag gillar inte detta som händer. Jag gillar det inte alls.  Ge mig något som tar min uppmärksamhet ifrån detta. Ge mig distraktioner. Nu. Helst nyss. ...

Av cassiopeja - 4 mars 2009 20:08

  Som medlem i gruppen med mani på metaforer presenterar jag dagens gåta:   Tre fåglar sitter på en gren. Den första sitter innerst och håller stadigt i trädets stam. Den andra sitter ytterst, och balanserar på den svajande, sköra grenen. Den tredje ...

Av cassiopeja - 1 mars 2009 23:03

  Jag har haft en pretty damn bra söndag:   Började med att jag tog mig upp vid nio, trots utgång och en hel del öl igår. Kände mig oerhört nöjd med den starten. Kollade Vasaloppet och kokade den traditionsenliga söndagsgröten, höll utkik efter L, me...

Av cassiopeja - 28 februari 2009 01:02

  Det är en ganska skön känsla när man känner det som att man återfår kontrollen över något. Kontroll är en skön känsla.   Jag önskar att den inte fick mig att må så bra, kontrollen. Men det gör den, tammätusan att den gör.    Nu ska jag sova hade ja...

Av cassiopeja - 25 februari 2009 22:03

  Jag ser fram emot att resa imorgon. Okej, jag kommer vara spyless innan jag är framme. Men jag ser fram emot att läsa lite skolgrejs, titta lite film, lyssna på musik, filosofera.   Jag undrar om den där bussresan som planerades förut kommer att bl...

Ovido - Quiz & Flashcards