Direktlänk till inlägg 21 januari 2009

Något för mig.

Av cassiopeja - 21 januari 2009 01:01


Det var någon som sa till mig: ibland önskar jag att livet vore enkelt. Att man fick som man ville. Att allt gick som man tänkt sig. Varför är det helt tvärtom i verkligheten?


Jag tänker: självklart, det vill väl alla? Samtidigt sammanfattar det mycket av frustrationerna från senaste dagarna/veckan. Saker går inte som man helst av allt skulle vilja. Min lilla tro på ödet och kringelkrokiga vägar tröstar mig, och jag tänker att det finns någon fantastisk poäng i allt det där. Man kommer förstå, sen. 


Min process är inne i ett trevligare stadium nu, där jag känner att jag går framåt. Det är fortfarande samma tröökiga process som jag känner så väl, men jag gillar den här delen bättre. Jag tränade idag, och då kom den där "Hah, jag rockar fett"-känslan till mig. Det är ett mycket gott tecken. 


Nya kursen...orkar inte ens skriva. Det är mycket, och jag får en stark känsla av att detta bara är början, på riktigt. Början på så mycket. Som en fin människa sa: det känns som början på något livsomvälvande. Jag tror det kan bli det. Jag har redan, bara av att ha läst några sidor ur kurslitteraturen, identifierat ett av mina stora problem. Något som nog spelar in i mina trust-issues som jag skrev om i tidigare inlägg. Ett litet aha-ögonblick. Det var inget nytt, egentligen, men ibland behöver man bara läsa något svart på vitt för att förstå.


Kurslitteraturen står idag även för en mening som tilltalade mig väldigt. Återigen något som kan tyckas vara en självklarhet, men så skönt definierat, sug på den du:


It is difficult to trust those who deny us the right to be ourselves.

 
 
Ingen bild

ida

21 januari 2009 15:57

mycket bra citat, mycket bra. så sant så jävla sant.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cassiopeja - 5 mars 2009 20:08

  Jag gillar inte detta som händer. Jag gillar det inte alls.  Ge mig något som tar min uppmärksamhet ifrån detta. Ge mig distraktioner. Nu. Helst nyss. ...

Av cassiopeja - 4 mars 2009 20:08

  Som medlem i gruppen med mani på metaforer presenterar jag dagens gåta:   Tre fåglar sitter på en gren. Den första sitter innerst och håller stadigt i trädets stam. Den andra sitter ytterst, och balanserar på den svajande, sköra grenen. Den tredje ...

Av cassiopeja - 1 mars 2009 23:03

  Jag har haft en pretty damn bra söndag:   Började med att jag tog mig upp vid nio, trots utgång och en hel del öl igår. Kände mig oerhört nöjd med den starten. Kollade Vasaloppet och kokade den traditionsenliga söndagsgröten, höll utkik efter L, me...

Av cassiopeja - 28 februari 2009 01:02

  Det är en ganska skön känsla när man känner det som att man återfår kontrollen över något. Kontroll är en skön känsla.   Jag önskar att den inte fick mig att må så bra, kontrollen. Men det gör den, tammätusan att den gör.    Nu ska jag sova hade ja...

Av cassiopeja - 25 februari 2009 22:03

  Jag ser fram emot att resa imorgon. Okej, jag kommer vara spyless innan jag är framme. Men jag ser fram emot att läsa lite skolgrejs, titta lite film, lyssna på musik, filosofera.   Jag undrar om den där bussresan som planerades förut kommer att bl...

Ovido - Quiz & Flashcards